donderdag 19 mei 2016

Terug naar de basis

In 2007 startte ik met lieseln, en mijn eerste twee werkjes bleven als top in de kast liggen. Daar zijn ze dit voorjaar uitgekomen.
Want die twee eerste vijfhoekprojectjes kwamen weer in beeld toen ik enige tijd geleden mijn "aquarium" van vijfhoekjes had gemaakt.



Dit was mijn eerste, en die is nu af.



Een paar milimeter van de naad doorgestikt met garen dat in kleur verloopt.
Mijn doorstikwerk heb ik tot nu toe altijd met de machine gedaan.



En de rand hoeft niet recht te zijn.



Op de foto hierboven zie je het verschil in grootte. De vijfhoekjes rechts hebben een kantlengte van 2 cm, links 4 cm.



Dit was mijn tweede vijfhoekjesproject. De richting van de afzonderlijke delen is schuin.

Verder heb ik de afgelopen periode niet zo veel afgekregen. 



Dit was de reden, we zijn een paar weken weg geweest. Ik had wel naaiwerk meegenomen, er ook wel wat aan gedaan maar niet fanatiek.


Dit is een van mijn vakantiefoto's, gemaakt bij het Emsland Moormuseum.


En deze ook: een detail van een wel erg roestige motorlocomotief.
Dit is toch wel wat ruiger dan mijn brave patchwork.

1 opmerking: