zondag 27 maart 2016

Pasen 2016

Twee weken geleden zat ik in de trein van Zwolle naar Groningen.
Ik had niets te lezen meegenomen en ik staarde naar mijn tas.



Op die tas krijg ik vaak commentaar: vooral vanwege het gebruikte mierenstofje. Naar het patroon wordt nooit gekeken.
Ik tekende het ooit toen ik op een site kwam waar uitgelegd werd hoe je zelf tessellations kunt tekenen. Die site kan ik ook na langdurig zoekwerk niet meer terugvinden, er zijn ook duizenden sites over wiskundige patronen en dergelijke.



En toen zag ik opeens het ei.



En dat ei ging ik maken. Ik had gelukkig nog een paar tekenbestanden bewaard, de malletjes moest ik opnieuw maken.



In viervoud en gespiegeld, want het ei is niet symmetrisch.



Het is bruikbaar onder een koffiekopje.





Ik heb elk ei gevoerd, en ze daarna twee aan twee gebruikt om er een klein tasje van te maken. Een klein ritsje er in en het kan ook nog dicht.
Ze waren voor mijn beide kleinkinderen. Of die er blij mee waren?
Vooral met de kleine stroopwafeltjes die er in zaten!
Het is natuurlijk te laat om deze paaseieren nog te maken voor dit jaar. Maar voor wie interesse heeft in dit patroon heb ik de patronen hier neergezet. Ook aan kleurplaatjes heb ik gedacht. En die kun je ook twee aan twee tegen elkaar aanplakken.


2 opmerkingen:

  1. Die Tasche gefällt mir besonders gut. Es sieht aus, als würden echte Ameisen darüber laufen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful bag and what a great pattern idea.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen