donderdag 31 maart 2016

Het einde van maart

Het was weer een productieve maand. Er zijn dingen afgekomen, voortgezet en begonnen.


Van de blokken uit het Katja Marek boek heb ik weer vier zeshoeken gemaakt.


Er zijn er nu twaalf. Ze worden nog niet aan elkaar gezet, want het is leuk om er mee te spelen. En het is de bedoeling om er nog wat bij te maken. Voor mij is dit vooral bedoeld als leerproces. Met name het quilten met de hand valt me nog niet mee. Maar het project was ook bedoeld om dat wat verder te ontwikkelen.
Ik heb er wel plezier in. Vroeger vond ik "die steekjes" bij handquilten helemaal niet mooi. Nu geniet ik van het "borduren maar dan anders".




Er zijn weer drie nieuwe Tula Pink blokken.  Het zijn blok 8, 9 en 11 uit het boek over de citysampler. Blok 10  had ik per abuis overgeslagen. Die komt dus nog.

En dan was er nog die leuke cursus


Spelen met Sue Spargo garens. Over mijn avonturen met nieuwe garens schrijf ik een volgende keer.


Maar ik heb wel geleerd om Franse knoopjes te maken.

En geen nieuwe patronen vandaag. Bij alle patronen die ik wel wil tekenen, bedenk ik ook altijd: "Maak het eerst maar eens".
En daar ga ik nu maar even mee verder.




2 opmerkingen:

  1. Wunderschöne Hexagone und Tula Pink Blöcke hast du genäht
    lieben Gruß Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die blauwe zeshoeken vind ik ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen