donderdag 24 december 2015

Prettige feestdagen




Ieder die dit leest wens ik prettige kerstdagen en een goede jaarwisseling.
En je ziet het al: de kerststerren zijn af.



Gemaakt van de overgebleven onderdelen van mijn Penrose-quilt van afgelopen zomer.





Twee aan twee zijn de sterren op elkaar genaaid.




Er zit een laagje vulling tussen en ik heb een en ander vastgezet met borduursteken.






En daar heb ik mijn doosje kralen en spiegeltjes ook nog bij gepakt.
Eerder stikte ik altijd alleen maar in de naad, dus dit was nog wel een avontuur. Ik had het nog nooit eerder gedaan.

Het is niet het enige werkje dat ik afgelopen maand onderhanden heb gehad.
Sinterklaas had me verrast met een boekje over sokken haken.



Sokken haken gaat veel sneller dan sokken breien.



Binnen een paar uurtjes had ik de eerste af.



En de volgende dag het hele paar.

Dat had overigens nog wel wat voeten in de aarde. 
Het eerste paar was natuurlijk het "proefpaar" en ik maakte hem van goedkoop garen. Dat doe ik dus nooit weer.



Het lijkt zo'n mooi bolletje.



Maar binnenin waren het losse draadjes en heel kleine propjes.
Gelukkig kan ik goed aan- en afhechten.



En voor het volgende paar heb ik garen genomen van een betere kwaliteit.

Het blokkenspel dat ik de vorige keer liet zien, heb ik weggegeven.



De volgende was zo weer gemaakt. Van dezelfde stofjes.

Maar de mooiste kleuren zie je buiten. 


Geen quiltje kan op tegen deze zonsopkomst.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen