dinsdag 24 november 2015

Blokkenspel

Met de schuimrubber blokken die ik vorige week bij mijn favoriete quiltwinkel op de kop tikte, de bijpassende werkbeschrijving en zes verschillende lapjes ben ik aan het knutselen gegaan.



Toen ik de verschillende formaten lapjes keurig had voorbereid, vond ik het nog wel meevallen. Ik stelde me zo voor dat ik ook van kerststofjes zoiets kon knutselen, liefst in meervoud, want dan heb je een leuk cadeautje. Van die gedachte kwam ik al gauw terug toen ik het in elkaar aan het zetten was.



Het uitleggen was een leuk uitzoekwerkje. 



Toen ik eenmaal aan het naaien was, vond ik het toch wel moeilijk.
Je vouwt van alles naar achteren en gaat dan weer verder.



En als dit er dan ook nog aan zit,



is dit het onderhanden werk. Ik vond het er uit zien om wanhopig van te worden, maar volgens de beschrijving klopte het wel.



En toen alle schuimrubber blokjes er in genaaid waren, was dit het resultaat.



Er zijn veel mensen die dit blokkenspel al eens genaaid hebben, voor mij was het de eerste keer. Ik ben er blij mee. Ik heb de hele dag iets om mee te spelen! Maar ik laat het bij eentje. Het was wel een bewerkelijk project.

Ik ben ook weer aan het borduren geslagen. Jaren geleden had ik eens een plaatje van door Escher getekende hagedissen omgezet naar een borduurpatroon.



Mijn borduurwerk is weer een klein beetje verder. Voor de statistieken nog dit: een hagedis bestaat uit 284 kruissteekjes voor het beest en 4 voor de oogjes.
In de originele tekening zitten de ogen recht tegenover elkaar.
Omdat kruissteekjes een afmeting hebben die groter is dan een puntje, kreeg ik de neuzen niet recht tegenover elkaar, en dus de ogen ook niet.
Het stoorde me een beetje, en daarom heb ik de hagedissen ook met een lasersnijder gesneden.




En deze kijken elkaar wel recht aan!

3 opmerkingen:

  1. sehr schön genau dieses wollte ich gerne für meine Enkel machen lg Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, die blokken, ik heb er al wel 15 gemaakt als het niet meer is. Voor alle neefjes en nichtjes die geboren werden. Leuk kraamkadootje. Ik had ze opgeprikt klaarliggen, als we lang in de auto zaten, had ik er een klaar.

    BeantwoordenVerwijderen