dinsdag 6 oktober 2015

Kleine projectjes

Grote dekens naai ik eigenlijk nooit.
Meestal maak ik kleinere projecten, klein genoeg om niet ongeduldig te worden, en groot genoeg om een patroon op uit te proberen. Ik hou vooral van de kleine uitdagingen. Er ligt hier ook altijd veel onderhanden werk.



Kleine dekens zijn leuk, de poppen liggen er warm onder.  Voor dit kleine quiltje vond ik inspiratie op het parkeerterrein in Maribo. Ik had het een jaar of twee geleden al eens getekend, en nu is het eindelijk een keer afgemaakt.




Hier is het nog eens een keer.



De kinderen die hier met de poppen spelen vonden het dekentje niet zo leuk vanwege de mieren in de rand. "Op de achterkant zitten de vogels, die eten de mieren wel op!", en toen was het wel goed. Het patroon is nog altijd te downloaden op de pagina "losse patronen".



Toen de gehaakte zomerdeken waarover ik eerder schreef, klaar was, was toevallig mijn smartphone aan het eind van zijn leven.
Een nieuwe dan maar, en dan ook maar een nieuw hoesje.



En hoesjes kun je laten maken met je eigen foto er op.



De kleuren op de deken zijn helderder. De hoesjesprinter kon dat waarschijnlijk niet aan. Maar hij valt op. Dat laatste is wel belangrijk. Ik kan hem altijd vinden. 



Van Penrose moet ik nog weer even afbouwen. Er zijn nog wat patroondeeltjes over, en daar kan ik leuke versiering van maken voor in huis. In november zal ik het patroon publiceren. Ik zie er zelf wel kerststerren in!

En elk jaar roepen mijn mandala's




Ik heb nog steeds wel wat van die flower-power stof, en het op patroon uitzoeken is heel erg leuk. 




Je houdt als stof wel een soort gatenkaas over, en het is dan niet altijd meer mogelijk om 9 dezelfde patroondelen te vinden. Maar in drieën verdeeld is weer eens wat anders.



En het verdelen van het middenstuk in kleinere delen is ook een optie. Zie voor de patronen de Mandala-pagina.



En zoekend naar mogelijkheden vind je dan allerlei moois.



Behalve de middendelen zijn deze mandala's nog niet genaaid. Ik kan nog niet kiezen.



Pentagon 15 vordert ook al.



Nee, nog niet in elkaar. Eerst heb ik 96 onregelmatige vijfhoekjes omgenaaid. De ene helft linksom, de andere helft rechtsom. Maar het vordert.

En zo is er nog veel meer, maar dat is voor een andere keer. Voor elk humeur, voor elk weer, voor elke dag van de week heb ik wel wat te doen. En soms komt er iets af.

3 opmerkingen:

  1. Those mandala are fabulous ,love them all and your fabric combo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very clever the handy cover, cute dollquilt and your mandalas are just stunning. Wonderful sewing inspiration.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da ist ja ein Puppenquilt von Dir, wie schön! Du beschreibst genau warum Puppen Quilts eine gute Arbeit für und Quilter sind. Wir können neue Sachen ausprobieren und kommen rasch zu einem Ergebnis, und die Puppen und Kinder freuen sich auch noch.
    LG
    KATRIN W.

    BeantwoordenVerwijderen