woensdag 16 september 2015

De zomerdeken


De afgelopen zes weken haakte ik heel veel vierkantjes.
Ik was gevallen voor de SummerCAL.
Het was een wedstrijd met mezelf, kon ik een project beginnen en in één keer afmaken? Bij quilts kan ik dat vaak wel. Er komt genoeg af zonder dat het tussendoor in de kast verdwijnt. Er blijft ook genoeg liggen dat dan een meerjarenproject wordt.
Maar het is gelukt.


121 vierkantjes, dat betekende 1210 draadjes afhechten.


Het resultaat is een katoenen deken 1.30 meter in het vierkant.


En die deken hangt nu op de bank te wachten tot het weer zomer wordt!

Elke week waren er patronen te downloaden voor twee motieven die je dan ieder tien keer haakte. Alleen de eerste haakte je elf keer.
Ik schoot er lekker mee op, en tussendoor haakte ik een andere deken af. In de verhuisperiode afgelopen voorjaar haakte ik een gestreepte en toen het weer wat kouder werd, ging ik er mee verder.


Deze was het. Daar heb ik slechts 234 draadjes aan afgehecht.


De rand was wel netjes, maar naar mijn idee te kwetsbaar. Daarom heb ik er een rand omheen gehaakt.


Zwart, dat lijkt wat streng, maar ik raak onderhand door mijn garen heen, en van zwart had ik nog wat liggen.


1 opmerking: