donderdag 27 augustus 2015

Penrose

De Penrose-vormen waar ik eerder mee naaide, zijn niet de enige die in omloop zijn.
Een bekende verdeling van de "dikke" ruit, geeft een pijl en een vlieger, "darts and kites" 



Daar kunnen weer andere patronen mee gelegd worden dan ik eerder deed.
Wiskundigen zijn heel aardig. Ze zetten allerlei triomfen op internet. Zo vond ik een plaatje van een rond figuur. 



Deze ga ik niet maken. Maar het midden is heel interessant. Zelf noemen de wiskundigen het figuurtje in het midden "Batman"



Zo zou Batman er uit zien. Het lijkt me sterk, maar uiteindelijk heb ik er geen verstand van. Ik heb er nog nooit een film van gezien.
Maar de indeling is niet een mandala die 5 richtingen uit gaat en dat is heel bijzonder.
Ik heb hem nagemaakt.



In elkaar gezet en doorgestikt. Deze keer niet in de naad maar er naast.



Ik kan niet altijd alles zelf verzinnen, dus ik onderneem wel eens vaker een zoektocht op sites die over geometrische figuren gaan.



Deze twee heb ik een jaar of drie geleden wel zelf genaaid maar ook niet zelf bedacht.
Er zit maar één vorm in, en die is de helft van de keren gespiegeld.
En wat Batman betreft:



Kopje koffie, Batman?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen