zaterdag 29 augustus 2015

Nog een Penrose

Dit is mijn Penrose-project van deze zomer. 



Darts and kites, ofwel pijlen en vliegers.
Met aandacht genaaid met behulp van gewoon papier, klemmetjes en vooral felle kleuren.
Ik heb nog even overwogen om hem te appliceren op een rechthoekige lap, maar bij nader inzien gaf ik hem een blauwe rand.
Ophangen wordt lastig, maar hij kan op een ronde tafel, of op een vijfhoekige, maar die heb ik niet.



Met vierkante en rechthoekige quilts heb ik de gang al vol hangen.
Deze is leuk op de grote stoel (een ingeklapt logeerbed).
En het is ook weer een mandala.

Met dank aan Sir Roger Penrose, die deze figuren in 1974 beschreven heeft. 
Met dank aan Anni Dijkstra voor de kleuradviezen.

4 opmerkingen:

  1. Heel apart project en mooi gemaakt. Het leuke is dat je pas op de stoel ziet hoe groot het is.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, op het breedste gedeelte was hij 68 cm. En de omtrek is - door al die hoekjes - ruim 3 meter.

      Verwijderen
  2. Wonderful handsewing project, looks very good.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen