woensdag 18 februari 2015

Weer aan het naaien

Als gevolg van een blessure aan de elleboog heb ik een hele tijd niet kunnen naaien, haken, breien of borduren.
Ik ben heel voorzichtig weer met een beetje naaiwerk begonnen, maar ik doe het kalm aan; het is nog wel pijnlijk.
Op dit blog zag ik hem voor het eerst: de Passacaglia. Ik was direct verkocht. Hij bleek zelfs zonder boek (Millefiori quilts van Willyne Hammerstein) goed te tekenen te zijn, maar het boek heb ik intussen zelf ook aangeschaft. Er staan juweeltjes in!
Ik volg de maten van het boek. Een kantlengte van 3 centimeter.
Basis van het patroon zijn Penrose blokken, aangevuld met regelmatige vijfhoeken; heel erg knap bedacht.


Ik heb intussen mijn eigen stof- en papiermallen gemaakt en ik maak gebruik van de patronen in de stof. Dat deed ik eerder ook vaak met mijn mandala's. Dat maakt het uitzoekwerk ook heel spannend.


Uitnodigende bordjes!




De rosetten begin je allemaal op dezelfde manier.


Het naaien mag dan niet zo heel snel gaan op het ogenblik, ik heb er toch wel veel plezier in.


En dus heb ik mezelf gisteren wel weer op een paar bijpassende lapjes getrakteerd.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig kan je weer naaien en dit is alweer zo'n bijzonder project. Het is dat ik nu echt eerst wat dingen af moet maken, maar het nodigt uit om gelijk te beginnen.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You desire improvements in your health. I'm glad you're back with their beautiful works.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    BeantwoordenVerwijderen