zondag 24 augustus 2014

De paardendeken

In het boek "Designing Tessellations" van Jinny Beyer vond ik het idee voor de vlakvullingen met paarden. Het was een mooi schema en er zat niet echt een patroon bij, dat moest ik zelf maken.



Elk paard bestaat uit drie delen, zodat ik hem kon lieseln.
Dit is een deken geworden voor het poppenbed.



Daarom ook een vrolijk achterkantje.






De poppen weer tevreden en ik ook. Dit is de tweede keer al dat ik iets met die paarden doe.
Een paar jaar geleden liep ik (gelukkig tijdelijk) wat slecht.
Voor mijn opvouwbare wandelstok maakte ik een tas.



Deze paarden waren wat groter.



En hier zijn ze allebei.
Het poppendekentje heb ik overigens niet helemaal doorgestikt. Alleen maar geknoopt op de hoeken van de zeshoeken. Het is ook mooi soepel gebleven.

5 opmerkingen:

  1. Ein sehr schönes Muster.
    Die Puppendecke und die Tasche sehen sehr schön aus.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel apart patroon, maar erg mooi. Je hebt er echt een neus voor om dit soort patronen te vinden.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was für eine Farbenpracht! Das ist ein tolles Muster und die Farben leuchten so schön.
    Das ist eine wundervolle Decke für das Puppenbettchen und die passende Tasche dazu ist toll.
    liebe Grüße
    Marle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. und noch ein farbenfroher Puppenquilt, wie schön!
    KATRIN W.

    BeantwoordenVerwijderen