zaterdag 12 april 2014

Dekens heb je nooit genoeg 2

Dekens heb je nooit genoeg, onafgemaakte projecten liggen er wel, en de kastruimte wordt wat minimaal. Aan de slag met restanten breigaren van eerder gebreide truien.
Die truien hebben hun beste jaren gehad, van het garen is teveel ingekocht. Zonde om niet te gebruiken.



Mooi weer, dus haken in de tuin. Meestal haak ik alleen 's avonds, maar een enkele keer lukt het overdag ook.
Van dat lichte paars heb ik nog vier bollen. Daar haak ik achttien stroken uit.
Ik heb de Mile a Minute methode gekozen. Er zijn voorbeelden van op internet, zelfs een tutorial op YouTube.
De stroken worden twee keer omgehaakt, de eerste keer met middenpaars en de laatste keer met wit. Daarbij haak ik de strook meteen aan een andere vast.


Omdat mijn garens verschillende diktes hebben, kan ik het patroon niet helemaal volgen, maar met wat proberen en weer uithalen vind ik toch een oplossing.


Deze methode werkt wel snel, toch vind ik het tegenvallen. De kleuren vind ik wat saai, het patroon wat langdradig. Dus er komt nog wel een flinke dosis discipline aan te pas.



Hier legt een haast onthoofde haakster er de laatste hand aan.




Totaal tien bollen garen heb ik er de afgelopen weken in verwerkt.


En hier zijn beide dekens van de afgelopen periode. Lekker warm.
De kast is weer iets leger, de bank wat voller.
Volgende keer wordt mijn haakwerk feller van kleur. Maar uiteindelijk ben ik er toch wel blij mee.

3 opmerkingen: