zondag 26 januari 2014

Witte zondag



Nu is het hier dan eindelijk winter.


Zo zag onze tuin er vanmorgen uit. 


Mijn man mocht sneeuwschuiven. We wonen op een hoek, en wanneer je rondom huis de stoep begaanbaar maakt, ben je wel even bezig. Ik mag altijd door de week en ik noem het wintersport.

In de winter naai ik altijd wat minder en dan haak ik veel.
Het lijkt er wel op of heel Nederland aan het haken is.


Deze vlaggetjes moeten nog een keer opgehangen worden. Ik heb ze gehaakt naar een patroon uit het boek Haken & Kleur.
En ik haakte ze, om eens te kijken of ik het prettig vond om elke toer een andere kleur te haken.
De vlaggen zijn gehaakt met zeven kleuren garen dat ik had gekocht bij Søstrene Grene, matte goedkope katoen. Wanneer je elke vlag begint met een andere kleur, krijg je een heel ander effect.
Het was heel leuk om te doen, daarom heb ik me ook aan een deken gewaagd, van restjes die ik over had van het breien van truien een paar jaar geleden.


Het patroon ervan had ik (via Ravelry) hier gevonden. De maakster Hannah had haar inspiratie van Jules die op haar blog little woollie laat zien hoe je zo'n patroon maakt.


En dit was die trui, ik had indertijd een blauwe en een groene draad samen gebreid. Deze trui wordt nog steeds gedragen.
De gestreepte deken wordt op het ogenblik ook gehaakt als Crochet Along.
Afgelopen week lag ik vooral op de bank vanwege een zware verkoudheid, die nu wel bijna over is. En liggend op de bank kun je lekker haken.
Maar vanwege het zwarte garen dat ook meedoet, kan ik het 's avonds wat minder goed zien, en zou het haken van deze deken beperkt blijven tot het weekend. 
Dus doe ik over het algemeen 's avonds andere dingen.


Zo maakte ik het begin van granny squares, een stuk of wat. Hier zie je er tien.


Wit kan ik goed zien, ook 's avonds.


De hele granny kost me ongeveer een kwartier om te maken.


En of ik nog liesel? 


Jawel, zelfs dat nog.

2 opmerkingen:

  1. Na de blauwe maandag hebben we inderdaad allebei op ons blog de witte zondag in Groningen. Leuk gevonden die titel. groeten Harma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wit ziet er wel mooi uit, maar uit het nieuws begreep ik dat het ook veel overlast heeft gegeven in het Noorden. Hier is het alleen nat. Jouw randje per week wordt ook al heel mooi (op FB gezien). Die trui ziet er apart uit zo met die bomen erop.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen