zaterdag 4 januari 2014

De eerste mandala van 2014

2014 had een vlotte start op naaigebied.
Zo zit mijn eerste mandala van dit jaar al weer in elkaar.


Ja, alleen in elkaar, het papier moet er nog uit.


Ik naai altijd om dun papier, geen karton, want dat is zo stug.
Lijm gebruik ik ook niet, met klemmetjes kan ik altijd heel precies werken. 


En de puntjes vallen niet over elkaar heen, maar om elkaar heen.
Omdat ik niet door het papier heen genaaid heb, kunnen de draadjes blijven zitten. Daardoor liggen de naadtoeslagen mooi plat.

Margot uit Brazilië heeft deze mandala ook gemaakt.
Ze heeft er een extra rand om heen gemaakt. Klik op haar naam om te kijken.
En voor wie het leuk vindt, staat de werkbeschrijving hier.
Onder het eerste plaatje de links naar de patroondelen.
Wat de kleurkeuze van mijn mandala betreft: ik had de stof al langer in huis, gekocht in de herfst van 2012. Echte herfstkleurtjes. 
Nee, hij is niet te laat genaaid. Voor de herfst 2014 is hij al lang voorzien van vulling en achterkant. 


3 opmerkingen:

  1. Hello Dorothea, the fabrics are beautiful. Loved!
    There is a criterion to choose the colors of the fabrics?
    This is my problem.
    Because of their work, which delight me, bought three great books are:
    Inglês-Paper Piecing by Claudia Schmidt
    Pieced-Hexies Mickey Depre
    Quilting on the go-Jessica Alexandrakis

    Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I always use the little coloringsheets and pencils, for choosing colors, adding contrast. And I must confess: the owner of the quiltshop is very good in colors and combinations. The first choice is always fabric for part C of the pattern, as I think that is the most important part.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dein Mandakla ist wunderschön! Besonder toll sehen die dazu passenden Stoffe aus!

    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen