maandag 20 januari 2014

Blue Monday

Er wordt gezegd dat blue monday, de derde maandag in januari, de meest depressieve dag van het jaar zou zijn.
Ik geniet vandaag van al het blauw waar ik me goed bij voel:



Mijn blauwe quilt die in januari altijd boven de piano hangt.



Mijn blauwe liesel-klemmetjes.



Het blauwe garen over van een eerder breiwerk



Het wordt verwerkt in een deken die ik aan het haken ben.



En nog een ander blauw haakrandje.



Het lintje in mijn boek.



Ik ben halverwege.



Het blauwe borduurdoosje



met daarin veel blauw borduurgaren.



Mijn blauwe mapje



en daarin de zelfgetekende kleurplaatjes. Soms worden de ingekleurde plaatjes bevorderd tot nog te maken quilts.



De achterkant van mijn Zweedse leerboek. Ik beleef veel plezier aan het leren van een nieuwe taal.



Mijn blauwe etuitje met daarin blauwe pennen. Voor mijn Zweedse les maak ik elke week huiswerk. Met een blauwe pen in een groen schrift, en de correcties van de fouten met rood.



Dit is de achterkant van mijn deken.



En dit het hoekje van de voorkant.
En ik kruip lekker op de bank onder die deken, want of het nou blue monday is of niet, ik ben wat grieperig. Maar dat gaat wel over voor het red thursday is. Depressief ben ik niet. Nee, het humeur is prima.

3 opmerkingen:

  1. Beterschap en geniet van al dat mooie blauw.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap en van deze blauwe kleuren wordt ik echt vrolijk.

    groetjes willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om aan de hand van een kleur een nieuwe aflevering van je blog te maken!

    BeantwoordenVerwijderen