vrijdag 4 oktober 2013

Poppendekens

Normaal naai ik met de hand, maar in de loop van september moest ik cadeautjes geven aan kleine meisjes. Dat werd machinewerk.
Toen ik pas in de stad woonde, ging ik elke week naar de markt. Meestal kwam ik wel met een lapje thuis. Gewone kinderstoffen zijn namelijk ook leuk. 
Voor mijn kleindochter (drie jaar) en voor mijn oudste oppaskind (twee jaar) naaide ik poppendekentjes.



De kwaliteit van de foto's verschilt nogal.



Het naaiwerk heeft ook niet de kwaliteit van mijn handnaaiwerk. Met de machine werk ik aanzienlijk slordiger dan wanneer ik steekje voor steekje mijn naald in het werk steek.
Het gebruikte patroon is vrij bekend: disappearing nine patch.

Beide poppendekens vielen in de smaak bij de kleine meisjes.



En de beide beren kwamen nog net met hun koppies onder de deken uit.

6 opmerkingen:

  1. Niedlich die Puppendecke.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige dekentjes.

    groetjes willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dekentjes! Jij had op mijn blog gevraagd over die hartjes krans. Het was een compleet pakket wat ik heb gekocht bij het Quilterspalet uit Den Haag. Het pakket heet Heartbreaker wreath en is een ontwerp van Rinske Stevens. De krans van de orginele stofjes moet ik nog maken, de kransen die ik cadeau heb gedaan zijn gemaakt in de kleuren die in het interieur passen van de ontvangers. Het is erg leuk om te maken, ik ben nu met de vierde bezig. Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het dekentje voor je kleindochter valt inderdaad in de smaak. Vaak draait ze hem wel in vanwege de mieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, er zit wel weer zo'n gemeen oma-grapje in.

    BeantwoordenVerwijderen