maandag 9 september 2013

Borromeaanse ringen / Borromean rings

In een zoektocht op internet naar onmogelijke figuren kwam ik "Borromeaanse ringen" of "Borromean rings" tegen. Die ringen waren niet allemaal rond afgebeeld, maar vaak ook driehoekig.



Deze driehoekige ringen heb ik gemaakt (gelieseld natuurlijk) van alleen maar driehoekjes. Was wel wat werk, maar dan heb je ook wat.
Dit zou ook wel genaaid kunnen worden met een naaimachine, maar ik heb het meegehad op vakantie als naaiwerkje voor onder de luifel.
De driehoekjes (papieren patroondeeltjes) zijn gelijkzijdig en hebben zijden van 2 inch of ongeveer 5 cm.
Ook de paarse achtergrond is gelieseld uit driehoekjes, maar ik had de grote driehoeken ook kunnen appliqueren.

8 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n aparte figuur. En zo mooi uitgewerkt. Dat gevlochten werk vind ik toch zo leuk.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very very lovely! The colors made ​​the difference.
    It's fun playing with the triangles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. op de site van maaike bakker uit diever vind je ook een aantal onmogelijke figuren. Ken je die??

    Deze is ook erg mooi, blijf ze mooi vinden, nu nog tijd maken om ze toch een keer te maken.

    groet ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik ken die figuren niet, de site ook niet. De figuur die ik gemaakt heb, heb ik getekend naar aanleiding van een zoektocht via Google. Borromeaanse ringen zijn er al meer dan 2000 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow,awesome and love your fabrics choice.Great job!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. www.maaikebakker.eu. kijk bij patronen ned. en zie dan een aantal onmogelijke figuren.

    groet ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dorothea, please how to finish a job? It is always sewn on top of another fabric?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Margot, I always make a quilt using 3 layers, top, batting and backside. In this case I did not make a border. The way that I put the parts together, is the same as I described on the mandalapage. That is a very long tutorial and you will find it at the end, so there is a lot of scrolling down before you will see it. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen