maandag 22 juli 2013

Slappe tassen

Vorig jaar had ik een opvouwbare tas nodig. Ik vond leuke stof met volkswagenbussen er op en zo maakte ik deze:



Nou kan ik netjes naaien met de hand, zo gauw ik met de machine werk, is het wat slordiger. Voor een tas niet erg.
Ik maakte er drie, eentje voor mijn lief, eentje voor mezelf en eentje voor degene die op ons huis had gepast toen we met vakantie waren. Ik had er succes mee, vooral vanwege het retromotief.
Dit jaar besloot ik om nog meer tassen te naaien. Ze zijn handig om spullen mee te nemen als we met de caravan weggaan.
Toen de vakantie daar was, had ik die tassen nog niet af.
Maar nu, met dit warme weer is het best lekker om in een koel huis te gaan zitten naaien. En zo'n tas is eigenlijk zo af.
De stoffen van de tassen hieronder zijn van het Zweedse woonwarenhuis, waar ik maar vijf kilometer voor hoef te fietsen. Volgend jaar mogen ze mee op vakantie.








Maar de leukste om te maken was toch mijn elandentas.
We waren in Zweden de afgelopen periode en daar ontdekten we een stoffenwinkel. Daar was genoeg quiltstof te koop, maar die kan ik hier ook wel kopen. 
Als souvenir kocht ik stof met elanden. En daar heb ik weer een tas van gemaakt. 



Deze is al weer voor degene die op ons huis heeft gepast toen we weg waren. Want de tas met de volkswagenbusjes is hem ontfutseld. Daarom zit er nu een labeltje in met zijn naam.
En die stof met die busjes? Ik heb dezelfde stof bijbesteld, genoeg voor wel twaalf tassen.


2 opmerkingen:

  1. Je bent behoorlijk productief geweest met dit warme weer. Maar ze zijn erg leuk. Vooral die met de eland en de bus. Het zijn zo ook leuke kadootjes.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk en tassen maken is een aangename bezigheid.
    Ook leuk is om een tas te maken van een "postzak"stof ,is via internet te bestellen, iets dat ik nog wil doen.

    groetjes willy

    BeantwoordenVerwijderen