vrijdag 31 mei 2013

Strijken

Nee, ik ga het niet hebben over het strijken van overhemden en broeken, maar wel over het strijken van lapjes.
Hier had ik er wel eens over geschreven, ik wist toen niet meer wanneer ik de cursus bandjes vlechten (meshwork) had gedaan. Achteraf heb ik gevonden dat dat in de herfst in 2004 was. Na die cursus is in de jaren daarna privé heel veel gebeurd, en ik wist helemaal niet meer hoe je die bandjes moest maken en hoe je ze in moest vlechten. Ik was het helemaal kwijt.
Dat was jammer, want het is een leuke techniek met spannende resultaten. Bij Ineke ben ik op herhaling gegaan en met succes. Ik weet nu weer hoe het moet.
Voorlopig heb ik deze resultaten:







Leuk is dat, om patchwork niet te naaien, maar te strijken.



2 opmerkingen:

  1. Sehr schöne Blöcke.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me leuk om te doen en de blokjes zien er mooi uit. Trouwens die blokken van het andere blogje zagen er ook heel mooi uit. Allemaal dezelfde kleurencombinatie. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen