donderdag 11 april 2013

Penrose mandala

Mijn Penrose mandala zit nu in elkaar. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren. Het papier moet er nog uit, de vulling en de achterkant worden er nog tegen aan gemaakt en dan.....



Ik zit nog wel tegen al dat geel aan te kijken. Op het kleurplaatje dat ik voor het ontwerp had ingekleurd leek het geel veel beschaafder. Het is nu te schreeuwerig. Ik denk dat ik het ga afzwakken door er in te gaan borduren. Met het paars van het buitenrandje en misschien wat rood.



Voor het maskeren van puntjes is borduurwerk niet nodig. Het zit allemaal wel redelijk in elkaar.
Overigens is dit hetzelfde patroon als dat wat ik in december 2011 gebruikte voor mijn kerstmandala.



Er zijn ook nog wel andere variaties mogelijk. Maar dat komt later nog wel eens. Eerst deze afwerken.
Het is wel erg leuk, dat spelen met Penrose mallen. Slechts twee vormen en dan zoveel mogelijkheden.


2 opmerkingen: