zaterdag 13 april 2013

Mijn lievelingslapje

Sommige stofjes zijn zo mooi, dat je ze steeds weer wilt gebruiken.
Rond 2004 had ik zo'n stofje, ik vind het nog steeds het leukste dat ik ooit gebruikt heb. Het is natuurlijk al lang niet meer te koop en ik heb daarna gelukkig steeds andere inspirerende stoffen gevonden.



De stof heb ik op de scanner gelegd en van de vereenvoudigde afbeelding heb ik met behulp van een borduurprogramma een kruissteekpatroon gemaakt.
Toen ik het geborduurd had heb ik het ingelijst in een stukje van de stof. Ik kan niet meer vinden welk detail van de stof nou zo ver uitvergroot in het midden zit.
Het was heel leuk om zo met een lapje stof en een dessin te spelen. Ik vind wel veel stofjes leuk, maar ik denk dat het borduren van alles wat ik mooi vind onbegonnen werk is.
Het borduurprogramma was Super Kruissteek. Het werkt niet meer op het besturingssysteem dat ik nu gebruik.

2 opmerkingen:

  1. Wat een apart idee om zo een stukje stof na te borduren en in het lapje in te lijsten. Ook de penrose mandala van het vorige blogje is weer heel mooi geworden. Het lijkt me leuk om zo met de stukjes te spelen.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi! Helemaal mijn kleuren en het stofje herken ik!

    BeantwoordenVerwijderen