maandag 4 maart 2013

Ook weer teruggevonden POTC

Onder de titel "Wie wat bewaart die heeft wat" schreef ik onlangs over teruggevonden ufo's.
Eigenlijk ben ik nooit iets kwijt geweest, maar het raakte wat uit het zicht.
In februari 2010 vond ik op internet plaatjes van verlengde hexagons, patchwork of the crosses (POTC).
Ik heb daar een paar blokken van gemaakt; ik ga hier ooit nog wel mee verder, maar dat lukt in deze periode niet. Het is hier vrij druk. Ik heb mijn werk (administratief) en twee dagen per week heb ik twee heel lieve, heel jonge kindjes in huis. Over die kindjes schrijf ik niet vanwege de privacy, maar het is ongelofelijk leuk om met ze om te gaan en het verrijkt mijn leven.
's Avonds naai ik nog wel, maar ik haak nu ook knuffels en andere zaken.
Hieronder de blokken voor zover ik ze al genaaid heb. Allemaal nog zonder rand.



Voor POTC zijn genoeg mallen, sjablonen of knipplaten te vinden op internet.
Maar kleurplaatjes, voor mij belangrijk bij de keuze van de kleurcombinaties, waren er niet toen ik mijn blokken naaide. Die heb ik toen maar zelf getekend.
En wie ze ook wil gebruiken mag ze hier ophalen.
Veel kleurplezier!

4 opmerkingen:

  1. die zien er heel mooi uit. zonde om niet af te maken,vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your POTC Blocks are beautiful.
    Liebe Grüße
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie fleurige blokken. Het lijkt mij ook zo leuk om te maken.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liebe Dorothea,

    sehr schöne POTC Blöcke.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen