zondag 10 februari 2013

Zevenhoek 8a

Dat was een lange blogpauze. Redenen? Na het plaatsen van het laatste patroon heb ik even niet meer genaaid. Ik kreeg veelvuldig bezoek van ongeveer alle verkoudheidsvirussen die er maar rondzwierven. Dat duurde tot ver in januari. 
Toen ik daar voldoende van hersteld was, had ik intussen leuke plannetjes gemaakt voor de inrichting van onze woning. En dat resulteerde in een interne verhuizing. 
Ik heb nu een prachtige werkkamer, waar ik - eigenlijk durf ik het haast niet te zeggen op dit blog - ook weer met de machine ga naaien.
Maar eerst nog een zevenhoek. Het is een variatie op nummer 8 die ik eind september gepost heb.



Er zijn nu acht zevenhoeken met twee variaties, tien in totaal.
Ik ga geen nieuwe zevenhoekpatronen in deze stijl meer maken.
Een zevenhoek is lastiger dan een zeshoek of een vierkant.
En deze laatste was een hele klus.
Het begon natuurlijk met de kleurplaatjes. 



Wordt het deze...



of deze?

Eerst maar eens het midden naaien.



En dan al die kleine stukjes zo rangschikken dat je een acceptabel geheel krijgt.





Wat ik ook kies, het doet zeer aan de ogen.
Toch maar een keuze gemaakt, en het resultaat zie je hier nog eens:



Maar als alle tien blokken bij elkaar liggen, vind ik het toch wel lekker zomers gekleurd. En dat in februari! 


Het patroon van het laatste blok vind je hier .
Het staat helemaal onderaan de pagina.
En nog steeds geldt: je kunt de blokken vergroten. Je kunt varieren met stoffen en indeling. Voor stitchery zijn ze ook geschikt.



2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je weer opgeknapt bent. Dank je wel voor je mooie patronen.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen