dinsdag 19 februari 2013

Wie wat bewaart die heeft wat

In mijn vorige bericht schreef ik dat wij intern verhuisd waren.
Voor het verslepen van mijn kasten naar mijn nieuwe kamer was het heel handig om ze eerst leeg te maken. En daar kwam wat uit! Verrassing na verrassing. Sommige mensen noemen dat UFO's, ik noem het kansen en mogelijkheden.
Ik kwam mijn vissen tegen, al half in elkaar.


Inmiddels zitten ze in elkaar en heb ik ze doorgestikt. Er zit onder elke vis alleen een fleecelaag. Het wordt een kussen.
Ik had ook nog kleine vissen en ik weet nog dat ik (herfst 2010) vier dagen aan het rekenen ben geweest met lijnstukken en hoeken. De bron was een plaatje op internet, en hoewel het patroon er regelmatig uitziet, moet ik zeggen dat dat niet het geval is.


Hier moet nog een rand om. Slechts enkele weken werk. Ik heb weer genoeg te doen de komende tijd.
En dan mijn schatkist. Hier ligt de inhoud van een opbergdoos. 
enige honderden vijfhoekjes. Dit kwam helemaal achteruit de kast.



In mei 2008 heb ik ze om papier genaaid. In die tijd werkte ik nog veel met lapjes van de markt. Ik wist toen niet wat ik er van zou maken, maar ik dacht dat wanneer ik voldoende voorraad had, de inspiratie vanzelf zou komen. Nou, die inspiratie komt vast wel. Ik kan er al leuke patronen mee leggen.
En dan Penrose, een steeds bij mij terugkerende verslaving:


Ik maak graag mandala's en dit zijn al leuke brokstukken ervoor.
Bij mandala's bedenk ik niet alles van te voren, meestal is er eerst een vaag idee, een middenstuk en soms een half ingekleurd kleurplaatje. Dit gaat de komende periode weer een vervolg krijgen. Deze kleuren helpen me in elk geval de winter door.

In het boek "Liesels Fünfecke" staan ingekleurde plaatjes op bladzijde 106. Links onderaan die pagina staat de inspiratiebron voor het plaatje hieronder. Ik verzin echt niet alles zelf.


Sinds ik dat plaatje in het boek heb gezien, maak ik heel vaak kleurplaatjes van de patronen die ik gebruik. Ik kom dan al kleurend weer op ideeën en kan dan makkelijker de stof kiezen waarmee ik ga naaien. Die stof is trouwens bijna altijd fel gekleurd.
Ja, wie wat bewaart, die heeft wat.


2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige vondsten heb je gedaan. Hier kan je weken mee vooruit. En dan die nieuwe inspiratie. Veel plezier ermee. Laat je het a.u.b . wel zien als het klaar is.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wunderschöne Sachen. Ich liebe Deine Handnähprojekte.

    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen