donderdag 15 november 2012

Mandala's



Ongeveer anderhalf jaar geleden maakte ik deze mandala's met een negenhoek als basis.
Het blijkt dat er nog steeds belangstelling voor bestaat en ik heb het patroon onlangs extra meegegeven toen ik een cursus gaf.
Hoe deze mandala genaaid kan worden ga ik ook hier uitleggen.
Vanaf volgende week kunnen de patronen voor het middendeel gedownload worden. Daarbij komt ook de uitleg over het naaien en de naaivolgorde.
Daarna volgen in nog twee sessies het naaien van de grote delen en tot slot de punten en de afwerking.
De mandala wordt ongeveer 40 cm groot en is - afhankelijk van de stofkeuze - ook als kerstster zeer geschikt.
De bedoeling is dan ook om voor half december alles gepubliceerd te hebben.
Wie interesse heeft kan hier de oude berichten over deze quiltjes nalezen.




6 opmerkingen:

  1. Wow, fantastisch!!!!
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Dorothee,
    das sind wunder-wunder-schöne Mandalas. Wenn ich wieder fit bin, melde ich mich bei dir.
    Lieve Groetjes von Liesel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dorothea,

    das ist ein wunderschöner Quilt.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohoh, weer iets dat ik persé moet maken.
    Toen ik die Mandalas een maand of wat geleden voor het eerst zag, was ik meteen benieuwd naar het patroon. Ik verheug me er nu dus heel erg er op, dat je dat met ons wilt delen!
    Alvast bedankt hoor, lieve Doro.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo ich bin jetzt durch die Sofaquilters bei denen ich auch bin mal bewusst auf deinen Block gekommen und möchte dir sagen das du ganz tolle Sachen machst,komme sicher jetzt öfter hier vor bei ,lg Marita

    BeantwoordenVerwijderen