zaterdag 2 juni 2012

Vijfhoekjes

Back to the basic, vijfhoekjes.
Toen ik begon met lieseln, naaide ik vijfhoekjes aan elkaar.
Na verloop van tijd ging ik mijn eigen patronen tekenen en naaide die. 
Sinds kort ben ik aan de LiBellchen, daarover binnenkort meer.
Maar ook met vijfhoekjes kun je 3-D naaien.
Het voorbeeld heb ik uit "Liesels Fünfecke" pagina 60




Samen worden deze twee vissen eentje:





met een verschillende linker- en rechterkant.
En van boven ziet dat er wel een beetje gek uit, vooral omdat een vis normaal niet op een tuintegel tegen een stapelmuurtje staat.




Maar je kunt wel zien dat de staart niet gevuld is.
Deze vis wordt verder niet versierd. Het is een babyspeeltje.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Dorothea,

    der Fisch ist total niedlich.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tolle Fische!!
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo sehr schöne Sachen machst du ,werde wieder vorbei schauen .lg marita

    BeantwoordenVerwijderen