vrijdag 1 juni 2012

Osnabrück

Toen wij onlangs in Osnabrück waren, was het heel koud. En wat doe je dan 's avonds? Lieseln bij de kachel met ook nog een deken over.
Ik had een eigen patroon meegenomen om nog eens te maken met weer andere stoffen.



Ik heb hem genoemd "Osnabrücker Flechteffekt", ofwel hoe maak je je eigen vakantiesouvenirs.
Ik had dit patroon al een paar keer gemaakt en hij lijkt nog het meeste hierop:



En de verschillen? Niet alleen de andere stofjes, niet alleen dat ik de ene op de punt heb gefotografeerd en de andere liggend, ook niet dat de vlecht een andere kant uit loopt.
Nee, het verschil zit in de grootte; ik was aan het experimenteren met patroondelen in dubbele grootte. Meestal werk ik klein en ik wou die gewoonte een keer doorbreken.


De grote is nu ongeveer 66 cm breed van punt naar punt.
En de kleine? Ik had nog niet laten zien hoe ik hem doorgestikt had. Gewoon in de naad, en dat geeft een leuk effect als je de kleuren volgt. Kijk maar naar de achterkant....



4 opmerkingen:

  1. Die Blöcke sehen sehr schön aus.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Dorothea,

    wunderschöne Blöcke.

    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dorothea,

    Haben sie von die 'Osnabrücke Flechteffekt' ein patroon? Darf ich das haben?

    Grüse Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ik zal het zeer binnenkort publiceren. Als kerstpatroon!

      Verwijderen