dinsdag 26 juni 2012

Kruissteekjes 2

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik eens geprobeerd een kruissteekpatroon te maken van een afbeelding van Escher.
De vogels en de vissen moest ik helemaal opnieuw tekenen en daarna moest het nog naar een te borduren formaat omgezet worden.
Het was wel tamelijk veel werk en achteraf heb ik me wel eens afgevraagd waarom ik er ooit aan begonnen ben.
Want ik ben natuurlijk enthousiast gaan borduren, maar ja, ik ben geen professionele borduurpatronenontwerpster, dus het is heel erg saai om te maken.
Elke keer neem ik het mee op vakantie, maar verder dan zes steken per week kom ik niet. Ik ben meer een naaister.

Het begin zag er zo uit:
En nu is het zo ver:
Maar of het ooit afkomt?
Ja, ik denk het wel, ik heb al een leuk lapje om er omheen te naaien.
Maar over het algemeen is een patroon van een professionele ontwerper wat afwisselender om te borduren.
Maar mocht je interesse hebben in de details van het patroon:
Hier kun je de plaatjes vinden.

1 opmerking:

  1. Hallo Dorothea,

    Ich finde deine Stickerei wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen