dinsdag 5 juni 2012

Kralen en machines

Met kralen had ik nog nooit meer iets gedaan sinds ongeveer de lagere school, toen ik wel eens een ketting had geregen.
LiBellchen zijn voor mij dan ook een uitdaging en tegelijkertijd een onzekere route. Ik waagde mij nog niet zo fanatiek op dat pad.
Maar een nieuw stofje in mijn favoriete winkel duwde mij over de drempel.
Het LiBellchen zelf zat zo in elkaar. Het borduren heb ik overgeslagen en met de kralen heb ik dagen zitten prutsen, stoeien en vechten. Ze zitten er een beetje schots en scheef op.
Ja, alle begin is moeilijk en ik moet nog steeds veel leren.
De foto heb ik in de tuin genomen, dan lijkt het tenminste nog wat.




Maar dat stofje.... wie in het noorden van het land woont, heeft geluk. Op het quiltfestival a.s. weekend is ook een stand van het Cordiatelier en daar is er nog wel een lapje van te koop.


Om mezelf te belonen voor dit werkje, naaide ik een paar bloesjes voor mijn kleindochter. Mijn naaimachine wist nog net hoe ik heet.
Maar ik had zolang niet meer met de machine genaaid, dat we wel een beetje ruzie hebben gehad. Vooral bij de knoopsgaten.
En als je LiBellchen in je tuin hangt, kunnen er ook wel meisjesbloesjes aan de kamperfoelie.






Maar wel leuk om weer kinderkleren te naaien.

4 opmerkingen:

  1. Ein sehr schönes LiBellchen! Ich Liebe diese perlenverzierten Dinge!
    Liebe Grüße von Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Dorothea,

    ein wunderschönes LiBellchen.

    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dorothea,
    auch Dein LiBellchen ist klasse ! Der Stoff gefällt mir sehr gut.
    LG Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dein Libelchen ist sehr schön geworden. ich bin noch nicht ganz so flink mit dem Lieseln, doch ein Libelchen habe ich auch schon genäht, sehen kannst Du es hier
    http://gabi-koeln.blogspot.de/2012/04/gelieselt-und-mit-perlen-verziert.html
    LG
    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen