dinsdag 22 mei 2012

Kralen


Om liBellchen te kunnen maken heb ik kralen nodig.
Ik heb nog nooit iets met kralen gedaan, dus dat wordt weer een nieuwe uitdaging. De enige kralen die ik had zaten in een doosje dat ik ooit van mijn jongste dochter had gekregen toen ze het huis uit ging en haar spullen uitzocht. Dat is inmiddels 16 jaar geleden.

Onlangs was ik in Osnabrück op bezoek bij iemand die zelf veel verstand van kralen heeft. Ze maakt namelijk liBellchen, en ze heeft er al honderden gemaakt. Dozen vol!!!
Ook heeft zij al heel veel quilts gemaakt. Kasten vol!! Vorige week liet ik al een kastplank zien. Niemand heeft toen kunnen raden van wie die quilts waren. Hieronder nog een andere kastplank.


En sinds kort heeft Liesel Niesner, want zij was het bij wie ik op bezoek was, ook een WEBLOG.

Nu zou het zomaar kunnen gebeuren dat het hebben/gebruiken/verzamelen van kralen een nieuwe verslaving wordt.
Van de algemeen bekende verslavingen als alcohol, tabak en bijzondere paddenstoelen heb ik gelukkig zelf geen last. Ik ben hoogstens verslaafd aan lapjes stof en sommige boeken.
Over die boeken gesproken: in Osnabrück zijn veel boekhandels en ik heb daar natuurlijk een kijkje genomen.
Wie schetst mijn verbazing dat over kralen al romans verschenen zijn?


Deze titel zag ik in elke boekwinkel.

Met Liesel ben ik op woensdagmorgen meegereden naar Westerkappeln, waar een zeer goed gesorteerde kralenwinkel is.
Zij sturen ook op naar Nederland en HIER kun je hun website vinden. Ik vond er prachtige Japanse kraaltjes, en ook hele kleintjes van 1,5 milimeter.
Behalve kralen om zelf wat mee te doen, hadden ze ook producten gemaakt van kralen. Prachtige halsversieringen, armbanden en dergelijke. Maar het allermooiste was natuurlijk die bikini. Hierboven kon je die al zien.


Maar deze hadden ze niet in mijn maat.
En het allerleukste in Osnabrück? Dat was toch wel de ontmoeting met Liesel Niesner.

2 opmerkingen:

  1. Misschien kan Wolter een kralentrein voor je maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met als opschrift: Brinks juwelentransport

    BeantwoordenVerwijderen