zondag 11 maart 2012

Cursus 9 maart 2012

Afgelopen vrijdag heb ik een cursus gegeven in Groningen in de lesruimte van het Cordiatelier.




Dat het gezellig was, blijkt wel uit deze foto, waar overigens niet iedere deelnemer op staat. 
Het patroon voor deze cursus was gebaseerd op deze tekening:




En dit waren de cursusvoorbeelden; ik heb ze al eerder laten zien:




Verschillende deelnemers hadden al eerder om papier genaaid. Maar ook degenen die het nog niet eerder gedaan hadden, kregen het snel onder de knie.
Ik had voor ieder patroonbladen gemaakt, werktekeningen, kleurplaatjes en malletjes voor het tekenen op de stof.
Er werd hard gewerkt en de resultaten waren er ook naar.
In de loop van de middag had ieder haar werk zover af, dat het duidelijk was hoe het in elkaar moest komen te zitten.
Leuk was het om te zien hoe ieder het hare koos uit de mogelijkheden die het patroon heeft. En wat kunnen diverse combinaties van kleur en dessin verrassende effecten geven!
Voor mij was het een gouden dag. Ik heb zelf veel opgestoken en het was heel gezellig.
Ik doe het graag nog eens.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen