dinsdag 7 februari 2012

Van puzzlestukje naar patchwork






In een winkel (die overigens onlangs is opgeheven) kocht ik al jaren geleden deze twee puzzlestukjes. Ze waren per stuk te koop en achteraf heb ik spijt dat ik er geen tien van elke kleur heb genomen. Maar toen ging het me alleen maar om het idee. Ik wilde er ooit nog eens een patchwork van maken.


Het uitzoekwerk zat hem vooral in het nagaan in welk raster ik het zou kunnen benaderen. Het moesten rechte lijnen worden, want ik wilde het lieseln.


Hier viel het kwartje. Eentje in het midden en zes er om heen: dat is zo'n hexagonbloem zoals ze zoveel gemaakt worden.


Het werktekeningetje was toen gauw gemaakt.


Het naaien duurde iets langer. Ik ben er een week of twee mee bezig geweest. Ik doe ook wel eens iets anders dan naaien.
De hexagons hebben een kantlengte van 1 inch.


Hier een stukje van de achterkant. Doordat de draadjes blijven zitten, hoefde ik er maar heel weinig aan te strijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen