dinsdag 28 februari 2012

LiBellchen

Mijn nieuwe boekje is gearriveerd.
Libellchen van Hilde Klatt en Liesel Niesner.
Ik ben er natuurlijk direct mee aan de slag gegaan.




Het begin is er: ik heb twee balletjes in elkaar zitten. Dat was overigens zo gebeurd. De grootste pret komt nog. Deze balletjes worden versierd met borduursteken en kralen. Dat zal waarschijnlijk iets langer duren.




Het boekje is fantastisch: 
Heldere teksten en goede uitleg van Hilde Klatt. Ook met mijn beperkte kennis van het Duits is het goed te doen. Het "lieseln" wordt wel als bekend verondersteld. Wie een van de eerdere boeken van Liesel en Hilde heeft, kan daarop terugvallen. Maar ook online zijn intussen genoeg werkbeschrijvingen van het lieseln te vinden.
De foto's van Ina Sommer zijn zonder meer prachtig. Zij weet heel goed de juiste details naar voren te halen. En er staan foto's op elke pagina, dus de lezer wordt verwend.
Maar het allermooist zijn de LiBellchen zelf. Werk van Liesel Niesner uit de periode 2008-2011. Heel nauwkeurig zijn de objecten samengesteld en versierd. De ene keer volgt de versiering het patroon van het naaiwerk, een andere keer wordt het dessin van de stof gevolgd. De LiBellchen zijn stuk voor stuk juweeltjes, en wat zijn er veel!
Zelf had ik gedacht dat er na het boek "Liesels Fünfecke" niets mooiers meer gemaakt kon worden. Ik weet nu beter.
Het is een boekje waar je inspiratie uit haalt om zelf aan de gang te gaan, heel praktisch dat de patronen op de achterflap staan. Maar ook is het een heerlijk boekje voor bij de koffie, naast het bed of mee op vakantie.


Voor liefhebbers en nieuwsgierigen:
Je kunt het boekje hier inzien,
Je kunt het boekje hier bestellen
en het is ook hier te koop

2 opmerkingen:

  1. Dank voor jouw bezoekje aan mijn blog. Wat leuk dat je dit boek van Hilde hebt, ik zat er over na te denken om het te bestellen. Toch maar doen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik kan het boekje zeer aanbevelen. Daar krijg je geen spijt van.

      Verwijderen