vrijdag 2 september 2011

Flower Power mandala

De meest spannende mandala die ik heb gemaakt is van deze verlopende bloemenstof.




De stof heette in eerste instantie "flower power".
Ik kocht de stof in de meest kleurrijke quiltwinkel van Nederland. Dit plaatje is trouwens van internet.
Ik ben gaan schuiven, passen en meten met de malletjes en er kwam uiteindelijk dit uit:




De hele mandala (mijn mandala's zijn ongeveer 40 centimeter in doorsnee) is gemaakt uit een halve meter stof, waarbij ik natuurlijk snijverlies op de koop toe moest nemen, omdat ik op patroon had gewerkt. Er zijn veel rare stukjes stof overgebleven, maar daar kan ik nog wel eens zeshoekjes uit knippen, als ik ooit nog eens aan de hexagons ga.
De stof was hier in Groningen snel uitverkocht, maar is er inmiddels weer. Volgens de gegevens in de zelfkant heet de stof nu "groovy".  


Ik ben zelf erg blij met deze mandala. En ik weet nog wel iemand die hem mooi vindt. En zij verdient het wel om deze cadeau te krijgen. Maar dat weet ze nu nog niet. Dat wordt een verrassing tegen het einde van september.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen