maandag 23 maart 2009

Tantrix

Ik hou van spelletjes, en meestal zijn dat solospelletjes. Liefst van die spellen die gaandeweg moeilijker worden.
Zo viel ik ooit voor tantrix. Je kunt het ook online spelen, maar dat heeft niet mijn interesse.




Ik vond het spel daarom zo intrigerend, omdat het uit zeshoekige stenen bestaat. En zeshoekjes is in de quiltwereld wel een bekend verschijnsel.
En zo ontstond de uitdaging om een tantrixspel van textiel te maken.
Nou is het natekenen voor mij wel een flink karwei, maar zeker niet te moeilijk. En zo ontstonden mallen, werktekeningen en dergelijke.
Maar welke techniek? 
Ik had bij Ineke Wagenborg al eens een cursus gevolgd over het werken met Fast 2 Fuse. Echt handig was ik daar nog niet mee, maar Ineke heeft de uitdaging opgepakt en met mijn patronen een cursus gemaakt. En daar was ik de eerste die zich opgaf.
De stoffen stenen werden drie keer zo groot als die bij het originele spel. De zijden van de zeshoeken zijn ongeveer 7,5 centimeter.



Hieronder nog een detail: te zien is dat het allemaal machinewerk is.




Ineke heeft de cursusdeelnemers wel een extraatje gegeven.
Ze liet ons ook allemaal nog een passend doosje maken.




Ik heb er veel positief commentaar op gehad. Iemand die het spel niet kende zei tegen me: "Wat een mooie glazenonderzettertjes". Nou, zo worden ze niet gebruikt hoor; er is direct veel mee gespeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen